تاریخ انتشار خبر: 9 آبان 1396 | 10:54:56
کد خبر : 1369
سید حمید حسینی:

اخراج کارگران نمک زدایی ستمی مضاعف به شهر هفتکل

            با وجود اینکه شش ماه حقوق معوقه کارگران پرداخت نشد پیمانکار قسمت نمک زدایی هفتکل کارگران شهرستان هفتکل را صبح  ششم آبانماه سال جاری از کار بیکار کرد. کارگران بیکار شده با تجمع روبروی فرمانداری هفتکل خواهان بازگشت به کار و پرداخت حقوق معوقه خود شدند. فرماندار هفتکل طی […]

 

 

 

 

 

 

با وجود اینکه شش ماه حقوق معوقه کارگران پرداخت نشد پیمانکار قسمت نمک زدایی هفتکل کارگران شهرستان هفتکل را صبح  ششم آبانماه سال جاری از کار بیکار کرد.

کارگران بیکار شده با تجمع روبروی فرمانداری هفتکل خواهان بازگشت به کار و پرداخت حقوق معوقه خود شدند.
فرماندار هفتکل طی مصاحبه ای اعلام کرد: مهندس ناصری مدیرعامل شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان قول داد که نیروهای اخراجی، موقتا به مدت ۲ ماه در قسمت های مختلفی از این شرکت مشغول بکار شوند تا در این موضوع از سوی دستگاههای مافوق به تصمیم نهایی دست یابیم.
پیش از این نیز در سال ۱۳۹۳  کارگران پروژه نمک‌زدایی شرکت «پتروپارت» در خوزستان حقوق و مزایای اردیبهشت، خرداد، تیر و مرداد سال جاری را دریافت نکرده‌ بودند. ضمن اینکه در جریان اعتصابات کارگری سال ۱۳۹۱ نیز، دو تن از نمایندگان کارگران اخراج شده‌اند. این وضعیت اسفبار در کارخانه سیمان هفتکل نیز پیش از این مشاهده شده است.
بر اساس منابع موثق شرکت پتروپارس در سال ۱۳۹۳ اقدام به اخراج ۲۰ نفر از کارگران معترض به عدم پرداخت حقوق دست زده است.
وضعیت هفتکل به عنوان یکی از شهرهای نفتخیز که هم اکنون نیز نفت و گاز از این شهر استحصال می گردد اسفبار است.
شرکت ملی نفت مناطق نفتخیز این شهر قدیمی و نفتخیز را رها کرده است و فقط به استخراج نفت و گاز این شهر ادامه می دهد اما هیچگونه پرداخت و خدماتی به این شهر نمی رساند.
آیا این برگشت به کار دو ماهه ادامه کار است یا خیز می خواهند با پراکنده نمودن این کارگران به اخراج آنان به صورت انفرادی دست زده تا مانع از تجمع آنان گردند.
لازم به ذکر است هفتکل رتبه دوم در نرخ بیکاری استان را دارد و یکی از شهرهایی است که بیشترین مهاجرت مردم به شهر اهواز را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که استخراج و انقلاب نفت و گاز این شهر بر قرار است و نیز کارخانه سیمان این شهر در حالی برقرار است که بکام شهری دیگر می باشد.
نماینده شهر هفتکل و مسجد سلیمان و لالی امیدواریم در مجلس بتواند کاری برای این جوانان بیکار انجام دهد.