تاریخ انتشار خبر: 8 اسفند 1400 | 11:34:06
کد خبر : 12328
یادداشتی از سیدحمیدحسینی:

آیا سازمانی بنام پسماند در شهرداری اهواز وجود دارد؟!

به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان؛سیدحمیدحسینی فعال سیاسی-اجتماعی در یادداشتی باعنوان:آیا سازمانی بنام پسماند در شهرداری اهواز وجود دارد؟! اگر گذری به نقاط مختلف اهواز بزنیم قطعا با انبوهی از زباله رها شده در خیابانهای دومین شهر اقتصادی  کشور با جمعیت حدود دومیلیون نفر مواجه خواهیم شد که وضعیت بمراتب فجیع تر از شهرهای جنگ زده […]

به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان؛سیدحمیدحسینی فعال سیاسی-اجتماعی در یادداشتی باعنوان:آیا سازمانی بنام پسماند در شهرداری اهواز وجود دارد؟!

اگر گذری به نقاط مختلف اهواز بزنیم قطعا با انبوهی از زباله رها شده در خیابانهای دومین شهر اقتصادی  کشور با جمعیت حدود دومیلیون نفر مواجه خواهیم شد که وضعیت بمراتب فجیع تر از شهرهای جنگ زده این روزهای  اوکراین دارد.

اهواز از لحاظ رنگ بندی بیماری منحوس کرونا در اکثر روزهای سال وضعیت قرمز و نارنجی را بخود اختصاص داده است.شاید بتوان گفت یکی از دلایل این وضعیت مرگبار رها شدن پسماندهای بیمارستانی است که به درستی توسط سازمان پسماند دفع نمی شوند و بعضا این نوع زباله‌ها به سهولت هر چه تمامتر در دسترس زباله گردهای خردسال مناطق کم برخودار شهر می باشد.

مهران احمدی‌بلوطکی دبیروقت شورای سلامت اهواز در تاریخ ۷ آذرماه سال‌جاری اظهار کرد: در چند روز گذشته در فضای مجازی گزارشی مبنی بر وجود پسماندهای امحاءنشده در سایت دفن زباله صفیره اهواز و جمع‌آوری زباله‌ها توسط زباله‌گردان و کودکان کار و خطر انتشار بیماری منتشر شد.

وی افزود: پس از انتشار این گزارش، سازمان پسماند شهرداری اهواز از جمع‌آوری این پسماندها خودداری کرد و بحث منطقی را پیش گرفت و عنوان کرد که وظیفه این سازمان جمع‌آوری پسماندهای امحاء‌شده و غیر عفونی است و هر کسی باید وظیفه خود را انجام دهد.
ابتدا می بایست مراکز درمانی پسماندهای بیمارستانی را بی خطر سازند تا سازمان پسماند شهرداری زباله های بیمارستانی را امحاء و دفن سازند.اما کودکان بیشماری بعلت سهل انگاری در دفع پسماند های بیمارستانی به بیماری های خطرناکی مبتلا گردیدند که متاسفانه هیچ مسئولی پاسخگوی این موضوع نبوده و نیست.

محمد خانچی معاون امور عمرانی استانداری خوزستان در تاریخ ۲۸ دی‌ماه جاری در نشست خبری با اصحاب رسانه بشدت از وضعیت زباله ها در اهواز گلایمند بود.

خانچی گفت: ظاهر خوزستان به دلیل وجود نخاله‌ها اصلا زیبنده نیست؛ هر جای اهواز را به عنوان یک کلان‌شهر را نگاه می‌کنیم مملو از زباله است.

رضا امینی شهردار اهواز درتاریخ ۱۹ بهمن ماه در گفتگو با وزیر کشور گفت:هدف ما تبدیل کارون به قطب گردشگری است.

اما حقیقت آن است،چناچه زباله های شهری ساماندهی نشوند؟اهواز بجای توسعه گردشگری در مسیر توسعه قطب زباله گردی پیش خواهد رفت.

سوال نگارنده به مخاطبین؛ بنظر شما با وضعیت مدیریت ضعیف شهرداری اهواز در ساماندهی زباله های شهری در مسیر توسعه قطب گردشگری پیش میریم یا قطب زباله گردی؟!

براستی مدیرعامل سازمان پسماند کیست وبه کدامین جناح ویا نماینده و عضو شورای شهری وابسته است که جوابگوی افکار عمومی و دغدغه های مردم نیست و تغییر رویه ای در دستور کارش دیده نمی شود؟!