تاریخ انتشار خبر: 15 دی 1401 | 23:45:56
کد خبر : 13762

آماده باش حوزه بهداشت برای خیز جدید كرونا

به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان،  مهرداد شریفی معاون اجرایی مرکز بهداشت استان گفت: به محض اینکه سویه جدید کرونا درکشور و در دنیا مطرح شده، تیم اجرایی معاونت بهداشت بر مبنای رسالتی که داشت تشکیلات جلسات خود را به صورت ویژه در دستور کار قرار داد. شریفی اظهار داشت: خوشبختانه در بحث تشخیصی کووید ۱۹ […]

به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان،  مهرداد شریفی معاون اجرایی مرکز بهداشت استان گفت: به محض اینکه سویه جدید کرونا درکشور و در دنیا مطرح شده، تیم اجرایی معاونت بهداشت بر مبنای رسالتی که داشت تشکیلات جلسات خود را به صورت ویژه در دستور کار قرار داد.

شریفی اظهار داشت: خوشبختانه در بحث تشخیصی کووید ۱۹ محیط های کشت سواب های مورد نیاز، کیت های الایزا، کیت PCR و سایر تجهیزات لازم به اندازه‌ای که مدیریت بیماری ها و مسئول آزمایشگاه اعلام فرمودند سریعاً در کمیته خرید این معاونت مطرح گردید و مقدار زیادی تامین و حداکثر تا امروزوارد انبارهای معاونت خواهد شد.

وی افزود: یک میلیون سرنگ خریداری شده است و وارد انبار تجهیزات معاونت بهداشت گردیده و حدود ۴۰۰ سرنگ نیز از طریق معاونت غذا و دارو به این معاونت اهدا و انتقال داده شده است پس در بحث سرنگ هم مشکلی نخواهیم داشت.

معاون اجرایی مرکز بهداشت استان عنوان کرد: یکی از چالش‌ها سیفتی باکس بوده که حدود ۵۰۰۰ خریداری شده و در حال ورود به انبار های ما هستند.

وی با بیان اینکه؛ حدود ۵۳۰ هزار ماسک سه لایه در انبارهای معاونت بهداشت موجود است؛ گفت: که در صورت نیاز در اختیار شهرستان ها قرار خواهد داده شد.

وی همچنین در ادامه صحبتهای خود اشاره کرد: تعدادی محدود نیز ماسک ۹۵ N و تب سنج جیوه ای نیز به اندازه مورد نیاز در انبارهای معاونت بهداشت موجود می باشد.

شریفی خطاب به مدیران و کلیه پرسنل حوزه بهداشت گفت: در حوزه اجرایی نگران نباشید و ذره ای احساس تنهایی نفرمایید با تمام قدرت پشتیبان شما خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: قطعاً با تجربه ارزشمندی که در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز وجود دارد انشاله این موج را با خوبی و خوشی و با کمترین تلفات و مشکلات با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد پشت سر خواهیم گذاشت.