تاریخ انتشار خبر: 12 تیر 1401 | 19:42:54
کد خبر : 13345
یادداشتی از سیدحمیدحسینی:

آقای استاندار حجکم مقبول؛کوی مهدیس در کدام نقطه جغرافیاست؟!

به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان؛سیدحمیدحسینی فعال سیاسی-اجتماعی در یادداشتی باعنوان:آقای استاندار حجکم مقبول؛کوی مهدیس در کدام نقط جغرافیاست؟! وقتی وارد کوی مهدیس اهواز می شوی گویی یک بیابان است با چهار استخوان به نام ساختمان؛ آری زمین های بسیار وسیعی که تنها چند بنای ساختمانی در آن خودنمایی می کند. منازل آپارتمان و ویلایی همه […]

به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان؛سیدحمیدحسینی فعال سیاسی-اجتماعی در یادداشتی باعنوان:آقای استاندار حجکم مقبول؛کوی مهدیس در کدام نقط جغرافیاست؟!

وقتی وارد کوی مهدیس اهواز می شوی گویی یک بیابان است با چهار استخوان به نام ساختمان؛ آری زمین های بسیار وسیعی که تنها چند بنای ساختمانی در آن خودنمایی می کند.

منازل آپارتمان و ویلایی همه در کنار یکدیگر ساخته شده و بالا رفته اند بدون اینکه از آسفالت، آب و فاضلاب یا گاز خبری باشد؛ البته در برخی نقاط از این انشعابات رد و اثری هست ولی در اکثر قریب به اتفاق خیابان های این منطقه خبری از زیرساخت های اساسی برای زندگی شهروندی مردم نبود.

صحبت از آب و فاضلاب، گاز و آسفالت به میان آمد که اگر نباشند زندگی شهروندان خیلی بد و روزگار آنها به سختی می گذرد ولی اهالی کوی مهدیس حتی اتوبوس شهری، فضای سبز، پارک، کتابخانه یا سرای محله هم ندارند.

مردم مهدیس اندر خم این کوچه مانده اند و در گروی تأمین نیازهای اولیه زندگی خود هستند، اما باید نگران آینده اجتماعی کودکانی باشیم که در چنین وضعیت اسفناکی روزگار می گذرانند.

این منطقه که مدتی جزو شهرستان کارون شده بود با کش و قوس های فراوان دوباره به اهواز متصل شده و جزو منطقه ۸ شهری شهرداری اهوازست.

در هفته ایی که گذشت اما مردم منطقه مهدیس در کمال ناباوری شاهد این بودندکه از سوی منطقه ۸ هیچگونه خدماتی صورت نمی گیرد و مدیران این منطقه از انتقال مهدیس به شهرستان کارون خبر می دهند.

در سوی دیگر شهرداری کارون اعلام می کند:تاکنون هیچ پرونده ای به این شهرداری انتقال نیافته است؟

این درحالی است که استاندار خوزستان به سفر حج تمتع رفته است و به گواه فعالین کمترین  اراده ای جهت بهبود اوضاع پیش آمده در استان دیده نمی شود.