تاریخ انتشار خبر: 23 مرداد 1402 | 14:58:35
کد خبر : 14711
یادداشتی از سیدحمیدحسینی:

آقای استاندار ؛مگر در خوزستان قحط الرجال است!

به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان، سید حمید حسینی فعال سیاسی-اجتماعی در یادداشتی باعنوان: آقای استاندار ؛مگر در خوزستان قحط الرجال است! علی اکبر حسینی محراب بعد از ۱۴ ماه رکود مطلق دولت رئیسی در خوزستان در ۷ دی ۱۴۰۱ سکاندار استانداری خوزستان شد. با توجه به قرابت محلی ایشان با رئیس جمهور بارقه امید در […]

به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان، سید حمید حسینی فعال سیاسی-اجتماعی در یادداشتی باعنوان: آقای استاندار ؛مگر در خوزستان قحط الرجال است!

علی اکبر حسینی محراب بعد از ۱۴ ماه رکود مطلق دولت رئیسی در خوزستان در ۷ دی ۱۴۰۱ سکاندار استانداری خوزستان شد.

با توجه به قرابت محلی ایشان با رئیس جمهور بارقه امید در دل فعالین استان روشن شده بود که تغییر و تحولاتی در مدیریت در جهت توسعه صورت گیرد. اما علیرغم دیدارهای متعدد با گروه‌ها و تشکیلات اصولگراهای و وعده وعیدها حال سکون دوران صادق خلیلیان تداعی شد.

سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت ،قبل از سفر دور دوم رئیس جمهور به خوزستان در اردیبهشت ماه گفته بود که مدیران خوزستان مورد ارزیابی قرارگرفتند و با مشورت استاندار ۱۵ مدیر استانی در لیست برکناری قرار گرفتند.رئیس جمهور، ابتدای سال اعلام کرده بود که دولت مردمی به هیچ مدیری چک سفید امضا نداده است.

اکثر قریب به اتفاق مردم خوزستان انتظار داشتند مدیرانی که در حوزه های اقتصادی ، عمرانی و امنیتی کرسی های مدیریت را اشغال نمودند تغییر یابند تا نفس تازه ای در شریان رگ های توسعه استان جاری گردد اما اینگونه نشد بلکه بدتر شد که این تغییرات در حوزه فرهنگی و مدیران بی حاشیه صورت گرفت و تعجب همگان را برانگیخت.

این روزها خبر بازنشستگی محمدرضا کرمی نژاد مدیری با بیش از ۶۵ سال سن و ۴۲ سال سابقه در آب و فاضلاب خوزستان در ابتدای شهریور ماه به گوش می رسد.کارکنان آب و فاضلاب استان که بعد از ادغام(آبفا خوزستان،اهواز و روستایی) در پایان دولت قبل صورت گرفت با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند که می طلبد استاندار خوزستان و مدیرعامل آبفا کشور و در راس آنها وزیر نیرو به نکات ذیل توجه داشته باشند.

۱. فردی سکان هدایت شرکت را بدست گیرد که دارای سوابق اجرایی مرتبط ،تخصصی آبفا،برمشکلات موجود فائق آید.(به فرموده شهید مصطفی چمران اگر کسی تخصص نداشته باشد و مسئولیتی تخصصی را بر عهده بگیرد باید در تعهدش هم شک کرد)

۲. باتوجه به وجود قریب بر ده هزار میلیارد قراردادهای باز و نیمه تمام، بدون شک انتصاب فردی که در پرونده کاری خود تجربه اجرای یک پروژه یک میلیاردی را ندارد علاوه بر اینکه دردی را دوا نخواهد کرد بلکه بربحرانهای موجود شرکت خصوصا خصوصا در بخش عمرانی اضافه خواهد کرد.(باتوجه به شایعه انتصاب یکی از افراد شرکت که فاقد هرگونه سابقه اجرایی می باشد).

۳. باتوجه به رها نمودن حوزه بهره برداری در دوسال گذشته خصوصا ادارات تابعه گماردن فردی که سابقه یک روز کار در حوزه ادارات را ندارد و به تبع آن با مشکلات این حوزه آشنایی کامل ندارد بدون شک بر معضلات موجود اضافه خواهد کرد.

۴.با توجه به عدم توجه جدی به تکمیل طرح های نیمه تمام در حوزه شهری در سراسر استان در دوسال گذشته ،در صورت عدم توجه جدی به این بخش در آینده نزدیک بحران شهرها از روستاها پیشی خواهد گرفت.

۵. باتوجه به اهتمام جدی دولت در دو سال گذشته به آبفا خوزستان و تخصیص اعتبارات ویژه متاسفانه بدلیل عدم مدیریت صحیح و برنامه ریزی اصولی، عدم وجود واحد کنترل پروژه قوی در طرح ها،اجرای صحیح پروژه ها در هاله ای از ابهام قرار دارد که می طلبد مدیری قوی و بومی عهده دار مدیرعاملی شرکت شود تا شاید بتواند به ساحل آرامش برسد.

۶. به اعتبارات تخصیصی ویژه و منحصربفرد دولت در دو سال گذشته به آبفا خوزستان رسیدگی نماید.

۷. عدم مدیریت صحیح پروژه ها، نبود واحد کنترل پروژه،عدم اجرای صحیح و اصولی و … دادستان عمومی و انقلاب خوزستان در آخرین پرونده ۲ کودک روزهای قبل این اداره به همراه پیمانکار مربوطه و شهرداری منطقه ۱ را به پرداخت دیه محکوم نمودند.

باتوجه به نقش پررنگ آب شرب بهداشتی و سالم در زندگی روزمره مردم و نگاه ویژه دولت رئیسی امیدوارم مسئولین امر خصوصا وزیر نیرو و استاندار خوزستان فارغ از مسائل حاشیه ای و غوغا سالاری قومی و قبیله ای انتخاب فردی شایسته در راس آبفاخوزستان سبب ایجاد بارقه امید در دل مردم شریف خوزستان شوند.