تاریخ انتشار خبر: 29 آبان 1402 | 15:08:48
کد خبر : 15172
یادداشتی از سیدحمیدحسینی:

آقای استاندار؛خوزستان را آب برد،طرح فاضلاب چه شد؟!

به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان؛سیدحمیدحسینی فعال سیاسی-اجتماعی در یادداشتی باعنوان:آقای استاندار؛خوزستان را آب برد،طرح فاضلاب چه شد؟! در شهریور ماه سال ۱۳۹۹ و پایان دولت قبل ۵۰ میلیون یورو از صندوق توسعه با پیشنهاد دولت و اجازه رهبری برای اجرای پروژه های آب و فاضلاب خوزستان اختصاص یافت. در سفر نخست رییس جمهور به خوزستان […]

به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان؛سیدحمیدحسینی فعال سیاسی-اجتماعی در یادداشتی باعنوان:آقای استاندار؛خوزستان را آب برد،طرح فاضلاب چه شد؟!

در شهریور ماه سال ۱۳۹۹ و پایان دولت قبل ۵۰ میلیون یورو از صندوق توسعه با پیشنهاد دولت و اجازه رهبری برای اجرای پروژه های آب و فاضلاب خوزستان اختصاص یافت.

در سفر نخست رییس جمهور به خوزستان ۱۶۸ هزار ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های فاضلاب تصویب گردید. که از این اعتبار ۳۸ هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال معادل ۲۳ درصد از این اعتبار جذب شده بود.

محمدرضا کرمی نژاد مدیرعامل آبفاخوزستان در مصاحبه های مختلف در خصوص طرح جامع اصلاح شبکه فاضلاب اهواز، اظهار کرده بود: از سال ۱۴۰۰ تاکنون با تزریق اعتبارات خوبی که از سوی دولت برای تکمیل و اصلاح شبکه فاضلاب اهواز انجام شده، پیشرفت فیزیکی شبکه فاضلاب از ۶۱ درصد فراتر رفته و یکی از دلایل آن همکاری و مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) با ۷ گروه پیمانکاری قوی و مجهز است.

متاسفانه زمان بارندگی برعکس دیگر مناطق کشور مردم اهواز نگران آب گرفتگی ها می‌شوند، این واقعیت شهر اهواز است دلیل آن هم اینکه برخی تلاش می‌کنند مسئولیت را تصاحب کنند اما زمان پاسخگویی یا اقدامات کمی انجام می‌دهند و یا پاسخگو نیستند.

باور بفرمایید اگر با همین رویه صد در صد طرح فاضلاب اهواز انجام شود باز هم شاهد این حوادث ناگوار خواهیم بود.

طرح موجود به هیچ عنوان پاسخگو نخواهد بود.

باید با هماهنگی شهرداری و آبفا طرحی نو در انداخت و با وجود تفکرات بیل و کلنگی موجود در بر همین پاشنه خواهد چرخید.

بعضا به ذهن آدم متبادر می شود که عمدا و ارادی، عزمی برای حل این مشکل وجود ندارد و این طرح تبدیل به خزانه ای شده که باید سالهای سال جیب عده ای را پر کند!

آخر بی تدبیری تا کی و چرا؟!