تاریخ انتشار خبر: 8 آبان 1398 | 21:26:54
کد خبر : 7015

آئین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش وپرورش خوزستان برگزارگردید.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: میانگین پوشش تحصیلی و جذب دانش آموزان دوره متوسطه دوم درمدارس خوزستان چهار درصد از میانگین کشوری کم‌تر است.

مدیرکل جدید آموزش و پرورش خوزستان گفت: استان خوزستان در ظرف پنج سال گذشته تا امروز، نمره منفی ۶۰۰ را در خروج معلمان داشته است که باید فکر اساسی برای این مساله در نظر گرفت و شاخص‌های انگیزشی برای ماندگاری معلمان فراهم کرد.

میانگین پوشش دانش آموزان متوسطه دوم خوزستان چهاردرصد کمتر ازنرم کشوری  به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان؛علیرضاکمره ای معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در مراسم تکریم ومعارفه مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در تالار طلائیه اهوازبرگزارگردید،بیان کرد: میانگین کشوری پوشش و جذب دانش آموزان دوره متوسطه دوم درمدرسه ۸۱ درصد است و این رقم در خوزستان ۷۷ درصد است ، برای رسیدن به میانگین کشوری نیاز به همکاری و عزم مسئولان و دستگاه‌های استان است.
وی گفت: برای کاهش آمار ترک تحصیل دانش آموزان به ویژه در بین دانش آموزان دختر باید به مسائل فرهنگی در این بخش ورود کرد، برطرف کردن این مشکل تنها وظیفه آموزش و پرورش نیست و دستگاه‌های مختلف زیادی می‌توانند در این زمینه فعالیت کنند.
کمره ای ادامه داد: در حوزه پوشش و جذب دانش آموزان در رشته‌های فنی و حرفه ای و کار و دانش خوزستان رتبه ۳۲٫۸ درصد است این درحالی است که میانگین کشوری در این بخش ۲۷ درصد است که خوزستان در این حوزه جایگاه مناسبی دارد.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: میانگین تحصیل دانش آموزان در مدارس شبانه روزی در خوزستان ۲٫۷ درصد است این در حالی است که میانگین کشوری ۴٫۷ درصد است و با توجه به مشکلاتی که آموزش و پرورش استان در بخش فضای آموزشی و محرومیت در برخی مناطق دارد توسعه فضاهای مدارس شبانه روزی مورد اهمیت است.
وی با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش مشکل تمام کشور است گفت: وزارت آموزش و پرورش توجه ویژه ای به خوزستان دارد و تلاش دارد که این مشکل را در استان برطرف کند.
کمره ای اظهار داشت: نباید تصور شود که هر ناکارآمدی در بحث آموزش دانش آموزان بر عهده آموزش و پرورش است، همه سازمان‌ها باید برای تربیت هر چه بهتر دانش آموزان و ایجاد کردن شرایط ایده آل برای تحصیل آن ها ورود کنند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر غلبه تعلیم و تربیت غیررسمی به گونه ای بر دانش آموزان به گونه‌ای است که بر تعلیم و تربیت رسمی تاثر گذاشته است.
وی افزود: خروج و یا انتقال معلم ها یک امر طبیعی است و مهم برنامه ریزی کردن و مدیریت سیستم آموزشی با شرایط فعلی است.
کمره ای ادامه داد: خوزستان جزء سه استان با جمعیت بالای دانش آموزی است و با مشکلات زیادی در حوزه آموزش و پرورش دارد به همین منظور در وزارت آموزش و پرورش کمیته ای برای رسیدگی به مشکلات در بخش‌های مختلف آموزشی، فضا و تجهیزات و کمبود نیروی انسانی تشکیل شده و امید است به زودی شاهد تغییر و تحولات خوبی درآموزش و پرورش استان باشیم.

درادامه کورش مودت مدیرکل جدیدآموزش وپرورش خوزستان اظهار کرد: تشکر ویژه بابت حسن اعتمادی که وزارت به بنده داشتند، می‌کنم و امیدوارم بتوانم پاسخگوی این اعتماد با اقداماتی که همه مجموعه آموزش و پرورش انجام می‌دهند، باشم.

وی افزود: اگر ما با وضعیت بد اقتصادی چشم انتظار اعتبارات دولتی باشیم، بار آموزش و پرورش به منزل نخواهد  رسید لذا باید برنامه‌ریزی شود و از همه مدیران آموزش و پرورش استان می‌خواهم که در شهرستان‌ها با توجه به شرایط منطقه‌ای، برنامه‌ریزی کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: باوجود اینکه خوزستان در ردیف دوم کشور در جلب مشارکت خیرین است اما در برخی شهرستان‌ها مجامع خیرین مدرسه‌ساز ندارد. چالش اساسی ما در آموزش و پرورش استان، کمبود نیروی انسانی است. ما در ظرف پنج سال گذشته تا امروز، نمره منفی ۶۰۰ را در خروج معلمان داریم. باید فکری اساسی برای مساله خروج معلمان از استان در نظر گرفت و شاخص‌های انگیزشی برای ماندگاری آن‌ها فراهم کنیم.